måndag 10 september 2007

Komplikationer vid jobb i hemmiljö

I dag har jag jobbat hemma. Det är rätt speciellt att sitta vid skrivbordet och försöka få något gjort när man har en ultrasocial och leksugen kattunge här. Hon vill helst sitta bakom den bärbara datorn och då och då klampa över tangentbordet, lite nonchalant så där. Har jag några papper på skrivbordet så ska hon slita i dem eller slänga dem på golvet.

Vid något tillfälle ringde det. Just då var Grace på värsta lekhumöret och fastnade med klorna i mitt ben så att jag skrek rakt ut. Det var tur att den som ringde var en kollega som känner mig väl och vet vad Grace kan hitta på. Och sen är det tur för Grace att hon är så gullig.

1 kommentar:

Anonym sa...

"Cats against human literacy" säger jag bara! Ska du och Grace jobba hemma idag också?