lördag 8 september 2007

Grace i närbild

Det är svårt att ta bilder på Grace. Ibland ligger hon i någon tjusig pose, men innan jag hunnit smyga fram med kameran har hon hunnit vrida på huvudet eller springa därifrån. Vid andra tillfällen ligger hon kvar men när bilden är tagen ser man mest förpackningar med pappersnäsdukar, kvitton eller något annat fult som hon behagat lägga sig på.

T hade i sin ungdom en bekant som jobbade på samma musiktidning. Hon var lite udda och ringde bland annat Thåström mitt i natten för att hon ville fråga honom om han ville vara tomte på tidningens julfest. (Det ville han inte)

Vid något annat tillfälle ringde hon till en kille som är Beatlesexpert, också det mitt i natten, bara för att fråga vad John Lennon hade för skonummer. I dag jobbar kvinnan som fotograf och har gjort kalendrar med katter och brandmän. Man kan anta att hon är smidigare i sina kontakter med djur än med människor. Men hon kanske har några knep att lära ut?

7 kommentarer:

Anonym sa...

Som sagt, Fleshy var det ;0)

Eva sa...

Ja, faktiskt ser hon ut lite som Fleshy på den här bilden!

Anonym sa...

Hon är Coolast!!

Anonym sa...

Varför skriver inte Karin fler och mångordiga kommentarer här när jag varenda gång jag ser henne (nästan i alla fall) får höra om denna Grace??

Anonym sa...

Jag tycker att Grace är helt bedårande.

Anonym sa...

Jag bara älskar den här bilden på Grace, även om (eller p g a) hon ser litet ut som en insekt här.

Anonym sa...

Insekt eller alien var ordet! Underbar!