torsdag 6 september 2007

Det nationella lotteriet

I dag fick jag ett mejl där det stod att jag vunnit The UK National Lottery.

"You have therefore been approved to claim a total sumof 450,000.00 GBP (United Kingdom Pounds) = 894,009.12 USD(United States Dollars) in cash" A cheque has been issued and deposited in your Uk National Lottery account.

Och en check har skrivits ut till mig enligt mejlet. Nu behöver jag bara fylla i lite uppgifter om namn och kön och sånt så får jag pengarna.

Under ett par sekunder hoppades jag innerligen att detta var sant. Då skulle jag aldrig behöva jobba mer. Men sedan tog jag mitt förnuft till fånga och googlade delar av innehållet. Naturligtvis fanns snarlika brev på en mängd webbplatser, alla med ett namn som innehöll ordet scam. Rent lurendrejeri, alltså. Så det är bara att fortsätta köpa trisslotter.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!Jag fick också något liknande för en stund sen.såg alla bekymmer susa ut genom fönstret. Men jag undrar hur du sökte upp vad det va för lurendrejare.
Med Vänliga Hälsningar
Lars Mårtensson