lördag 1 september 2007

"Det är inte dig det är fel på, utan på oss"

I dag besökte Sunkan och jag invigningen av SATS på Gärdet. Vi valde att gå på ett cykelpass där vi trampade loss i 45 minuter. Efteråt dök det upp folk som på olika sätt framförde sitt budskap om att vi borde gå på danspasset klockan två också, "för det är jättekul!"

Ledaren, Maria Karlsson som tydligen vann Let's dance förra året, förklarade att det här passet passade alla och jag tänkte ok, kör hårt!

Sedan började hon gå igenom en massa samba- och salsasteg och snurrar och fler steg och... Till slut stod vi mest längst nere i salen och suckade medan vi försökte se ut som om vi rörde oss. Fast vi var ingalunda sämst på passet. Det var många som likt yra kycklingar dansade in i andra.

Efteråt skämdes jag lite och gick fram till ledaren och förklarade att det minsann inte var nåt fel på hennes pass, felet var att Sunkan och jag är mänskliga kylskåp. Men ledaren försäkrade att "ohhh, ni var sååå duktiga allihop!" Ja, nåt måste hon väl säga.

Note to self: Tro aldrig mer på nån som försäkrar att det är jättekul med danspass. Det är bara kul för dem som fixar stegen eller för dem som får sig ett gott skratt när de ser mig stuffa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har också gått på ett slags danspass en gång och det gör jag INTE om. Det är verkligen inte kul om man är dålig på att dansa och är orytmisk

Anonym sa...

Jag går på dansaerobic. Och det är jätteroligt! Tills jag tittar i spegeln och förstår att jag ser lite komiskt ut.