onsdag 12 september 2007

Ett vadderat kuvert

När jag kom hem i dag väntade ett vadderat kuvert utan avsändare på hallgolvet. Det innehöll två grejer, mitt pass och en lapp med följande text, för säkerhets skull på tre språk:

"Bästa Kund!

Det är ett nöje att få återlämna till Ert gods som vi har förfarat. Vi hoppas att Ni är nöjda med den service Ni har fått. Vi önskar Er allt det bästa framöver!

Finlands Hittegods-service"

Nöjd? Med vilken service då? Talar man inte om att man har någons pass? Skickar man det inte som rekommenderat brev?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Saknar man inte sitt pass? ;0)

Apropå försändelser. Mitt paket som var lost med UPS levererades slutligen i tisdags. Det var mkt riktigt fellevererat till en dam med liknande namn på en "fiskig" arbetsplats - vilket jag misstänkt sedan jag fått höra om var UPS hade lämpat av det. Hon hade dock noterat att det inte var till henne så det låg oöppnat - och orapporterat till mig eller UPS - i två veckor... Dagens fråga till zenbuddisterna: Hur ska man kunna rapportera något som saknat när man inte vet att man ska få det?

Eva sa...

Jag hade till slut räknat ut att det var mitt pass de hade. Jag glömde det väl i villervallan i Helsinki när jag precis skulle gå ombord på planet och kvinnan vid boardingen började tjata om att jag skulle betala nån jävla "coupon" trots att jag checkat in två gånger och betalat för hela resan.