måndag 24 september 2007

Att tvätta sin egen byk

I dag har jag besökt kemtvätten och lämnat in en del kläder som behöver tvättas och lagas. T och jag tillhör nämligen den utdöende skara som fortfarande lagar våra paltor när de går sönder.

På min lokala tvätt lämnar en av Sveriges mest kända män in sina smutsiga kavajer. Han är en uppburen skådis som gör många kvinnor knäsvaga. En gång när jag var där satt en lapp med hans namn och 2 000:- vid disken.

- Han betalar aldrig, utan säger bara att det där, det tar jag nästa gång. Och sedan skrattar han. Jag gillar honom inte, för han är smutsig och dricker, sa den lilla mannen som äger inrättningen.

När jag kom in i affären i dag frågade jag om den här kändisen behagat betala sin räkning.

- Hans fru kom in och betalade till slut. Jag vill inte ha honom som kund. Han luktar illa.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja information om vem den här kändisen är får VÄLDIGT gärna skickas till undertecknads e-postadress!!

Anonym sa...

Vad jobbigt det måste vara att vara hans fru och springa efter och betala och säkert be om ursäkt.