onsdag 5 september 2007

Ett brev från Finland

Häromdagen fick jag ett brev från Finlands hittegods-service.

Det började så här:
"Vi har er egendom, som kan avhämtas från vår hittegodsbyrå, adress Backasgatan 56, 00510 Helsingsfors. Byrån är öppen 9-18."

Sedan kommer en massa rörig info om olika avgifter som Finlands hittegods-service tar ut om jag hämtar ut hittegodset. Längst ner på sidan finns ett inbetalningskort som jag förväntas använda för att betala in 17,48 euro.

Brevet innehåller inga upplysningar om exakt vad de hittat. Och vid de första tre genomläsningarna missade jag det finstilta om att man faktiskt kan ringa till det här företaget för 15 kronor i minuten.

Det här företaget har problem med sin kundkommunikation, men jag har betalat.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vad märkligt. Vad kan de ha hittat? Du har ringt dit alltså?