fredag 12 oktober 2007

Ta fem artister, betala för fyra

Charlott har gjort mig uppmärksam på det här intressanta evenemanget. Shirley Clamp, Sarah Dawn Finer, Anders Ekborg, Christer Sjögren och... tamtamtaaaa! Tomas di Leva!

Det känns inte direkt helgjutet. Det känns inte bra.

Säg någon som både diggar Christer och Tomas. Och vad gör Anders Ekborg i den här sköna mixen? Kanske är det här gänget sammansatt för att man ska få lite av varje, så att alla på kontoret som får showen i julklapp ska få något de gillar?

Sedan vill jag invända mot namnet. Har någon översatt till engelska för att få det att låta mer spännande? Nä, Julshowen kommer jag att säga från och med nu.

5 kommentarer:

Anonym sa...

En mycket märklig sammansättning. Ytterst märkligt. Men min arbetsgivare kommer i vilket fall som helst inte att bjussa på den här showen till sina anställda. Det är mer troligt att vi får glöggkryddor eller nåt liknande i julklapp.

Anonym sa...

Firmafestvarning och ja, mysko sammansättning.
Ibland gör det kanske inte så mycket att det blir glöggkryddor i julklapp. (Eller som i mitt fall salt- och pepparkvarn med kommunlogga.)

Eva sa...

Jag har ett vagt minne av att min fd granne för något år sedan varit på julshow med di Leva och Chrille S.

På mitt jobb får vi faktiskt, ta i trä, bra julklappar. Presentkort på böcker, delikatesser, en Alvar Aalto-vas...

Anonym sa...

Ja julklapparna är inte mycket att hänga i julgran (ha ha!)Ibland får vi egenhändigt hopknåpade texter författade av någon medarbetare.

Anonym sa...

...och de egenhändigt hopknåpade texterna ges av vissa bort till tre glada barn med orden: "Kolla här, en riktig bok som ni får RITA i!" Så kan det gå, hehehe. ;-)