tisdag 9 oktober 2007

Med triss mot lyckan

I ett allvarligt försök att förändra vår tillvaro för sisådär 25-50 år framöver köpte jag och min kompis AJ trisslottter för 700 och tianlotter för 100 kronor i går. Sedan skrapade vi. Och vann. 355 kronor.

Så egentligen brände vi bara 222 och 50 var, och det är ju lätt fixat med andra aktiviteter, exempelvis sprit.

Jag frågade killen i Pressbyrån hur mycket folk brukar köpa lotter för och han svarade att det hänt att kunder köpt trisslotter för 2500-3000 kronor i stöten. Jag hörde en gång talas om några, jag tror de var fem personer, som köpte trisslotter för 10 000 bara för att se om de kunde vinna tillbaka sina pengar. Det gjorde de inte.

1 kommentar:

Anonym sa...

I min plånbok har jag en trisslott med en vinst på 25 kr. Den ska växlas in till en ny trisslott och jag är helt övertygad om att den nya lotten kommer att inbringa 10 000 kr. Minst!