söndag 14 oktober 2007

Drömmen om Snakey

I natt drömde jag att jag som belöning för lång och trogen tjänst på en arbetsplats fick en flummig utbildningsdag och en orm i ett terrarium. I drömmen sa jag till T att jag tänkte ta emot ormen och döpa den till Snakey under förutsättning att den inte åt råttor eller möss. Den skulle få bo i bokhyllan. Men jag oroade mig för vad som skulle hända om Snakey och Grace skulle drabba samman.

Kanske beror drömmen på att T snart ska ta emot en minnesgåva för förtjänstfulla insatser på sin arbetsplats. Fast han får ingen orm.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Snakey - hahaha! Jag känner bara en orm, majsormen Lemmy som tillbringar sitt liv med att ligga deprimerad under några barkbitar. Han delar f ö också hem med ett par katter.

Eva sa...

Det är möjligt at Snakey någonstans i hjärnans vindlingar är inspirerad av Lemmy...

Anonym sa...

Ingen Drömmen om Elin här inte! Hur såg Snakey ut?

Anonym sa...

Näe stackars Lemmy. Honom vill jag faktiskt inte byta liv med.

Anonym sa...

Min "tunga" erfarenhet från det företaget, 6 månader för nu länge sedan, säger att, se upp, du kan nog aldrig veta vad det blir! Och fin fin frisyr du skaffat föresten! :-) kram Miss E!