torsdag 17 januari 2008

Vi är vägen till lycka...

Ända sedan han slog igenom har jag tyckt att det är något läskigt över Tom Cruise. Han påminner på något sätt om de jobbiga muf-killarna med plastglasögon som fanns överallt på min gymnasieskola. (Ok, det finns säkert jättetrevliga muf-killar, men ni hajar vad jag menar, den kaxiga stereotypen)

Med åren har jag tvingats inse att han är en bra skådespelare, men håll med om att han är bäst när han spelar jobbiga typer, som hans karaktär i Magnolia. Kanske för att den typen av roll ligger nära hans egen personlighet.

För alla som tvivlar på att han är knäpp visar jag här en film som hans kyrka försökt stoppa. Till hans försvar kan sägas att detta är cirka tio minuter ur en tre timmar lång film, men visst verkar han speedad? Bipolär?

Inga kommentarer: