söndag 13 januari 2008

Bilden av desperation



Årets julklapp från min arbetsgivare var 600 gram enrisrökt renstek. Ja, man kunde välja andra saker, som ankbröst, chokladtryffel och stektermometrar också, men rökt kött är en favorit i hushållet.

I går skulle vi äta köttet tillsammans med rostade rotsaker och dricka lite rödtjut till. Grace hade redan fått sin middag, men jag tyckte att hon kunde få lite lördagsgodis, så jag skar upp några rejäla munsbitar åt henne. Dem satt hon bara och stirrade på. Men när jag lämnade köket i cirka 30 sekunder hoppade hon upp på diskbänken och norpade en stor skiva från min tallrik. Den drog hon sedan runt med på golvet, som ett riktigt byte. Då dög det, minsann. Jaktmomentet är väldigt viktigt och gör att maten smakar godare.

Fast ser hon inte lite skamsen ut på bilderna? Som vanligt är bilderna på Grace oskarpa. Men hur lätt är det att ta en bild på ett djur som brottas med en skiva stek?

1 kommentar:

Anonym sa...

Nja, jag tycker nästan att Grace ser litet hotfull ut på bilderna. Här är mitt byte liksom!