lördag 26 januari 2008

Ett annorlunda läkarbesök

Häromdagen gick jag till vårdcentralen för att undersöka en liten fånig krämpa och förnya recept på de mediciner jag tar. Skämtsamt slet jag av mig strumpan på högerfoten och visade doktorn den lilla knöl som jag upptäckte strax nedanför trampdynan under stortån för ett par veckor sedan.

Jag är ju van vid att få höra att alla mina besvär är typiska för kvinnor i min ålder och går över av sig själva.

- Hörrödu, det här är minsann ingen dussinkrämpa, sa doktorn och rynkade pannan.

Hon gick ut och hämtade en annan läkare som också klämde på min fot. Han sköt allvarligt upp glasögonen i pappan och utbrast:

- Otroligt! Det här måste du ta bort på en gång!

De kunde inte avgöra vad den värkande knölen på cirka 3-4 millimeter är för någonting. Min doktor hade en teori om en typ av nervknölar som normalt uppstår vid halsen eller mellan tårna. Den andra hade inte hört talas om fenomenet.

Så nu väntar jag på operation. Min doktor har skickat en remiss och sagt att detta bör åtgärdas snarast. Intressant. Mycket intressant.

Inga kommentarer: