söndag 30 december 2007

Skaldjursbuffé i stället för julbord på jobbet?

I december har folk väldigt mycket att göra. Det är pyssel och pynt inför årets stora högtid, luciafirande i barnens skola, julklappsköp och en ambition om ett välstädat hem och att hinna umgås med familjen. Dessutom är det många som måste bli klara med vissa arbetsuppgifter inför årsskiftet. En julfest eller ett julbord med jobbet kan ibland bara kännas som ytterligare en belastning.

I går kom min kusins man, Johan, med en jättebra idé: Varför kan inte arbetsgivaren skippa julbordet eller julfesten och bjuda på skaldjursbuffé eller liknande tidigare på hösten i stället?

En god middag i bottenmånaden november skulle smaka mycket bättre än julmat i december, tycker jag.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bra idé tycker jag. Jag önskar dig, Tommy och Grace ett riktigt Gott Nytt År!!

Eva sa...

Detsamma önskar jag dig och Davor!