torsdag 20 december 2007

Diskojympa

I hela mitt vuxna liv har jag motionerat regelbundet. Inte på grund av 12 års skolgymnastik, utan som en reaktion mot den. Jag motionerar för humörets skull, för ryggens skull, och för att hålla vikten. Men jag har haft svårt att hitta en träningsform som passar till hundra procent.

Friskis & Svettis är bra på många sätt, för man går igenom hela kroppen på en timme, men i Stockholms innerstad måste man i princip vara på plats 40 minuter före passet om man ska få plats, i alla fall på kvällarna, och det tycker jag mig inte ha tid med. Spinning är ok, men ger ingen muskelstyrka i överkroppen. Jag älskar boxning men mitt gym har passen på tider då jag absolut inte kan gå.

Fast i morse läste jag om en helt fantastisk träningsform i DN: Diskojympa! (Som att gå på klubb fast utan alkohol)

Nu vill jag bara köpa pannband, trikåer, glitter och börja stuffa!

Ni minns väl den här videon, förresten?

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag vill också!! Den optimala träningsformen!