torsdag 6 december 2007

Oavsiktligt roligt

I dag hittade jag den här låten när jag letade efter något annat. Det är vad T skulle kalla "musik som inte finns".

Nej, det är inte Lilla Melodifestivalen. Det är en vuxen kvinna som skrivit den. Jag är speciellt förtjust i de här raderna:
"Nya jobb
Och bättre barnomsorg
Vi får hopp
Tack vare Anders Borg
Men bäst ändå
Är att varje kväll
På tv:n få
ha Fredrik för sig själv"

Jag är benägen att hålla med den person som skrivit "Detta kan mycket väl vara den sämsta texten sen dr. Bombay var i farten, ta inte illa upp dr Bombay, du hade i alla fall en intressant stil."

Finns det något annat parti som gjort musik av det här slaget?

2 kommentarer:

Anonym sa...

:o)
Fast all politisk musik från åtminstone 80-talet och framåt är nog tveksam. Som SSU:are sjöng man ju till melodi av "We're not gonna take it":
"Vi har en statsminsiter/som vart miljöminsiter/och Ingvar Kalrsson är hans naaaamn!"

Anonym sa...

eh jag menar minister.