söndag 9 december 2007

Dags för pynt och pyssel


Under min barndom ansåg jag att varje dag från mitten av november och fram till jul var vikt för pyssel. Jag gjorde tonvis med julgodis, satte nejlikor i apelsiner och tillverkade entusiastiskt smällkarameller. Nu är jag vuxen och vurmen för att pyssla finns inte längre, för nu finns inte riktigt tiden för att stå och kladda med degar och kola varenda kväll. Dessutom blir det ju alltid jag som måste städa undan allt.

Fast i går köpte jag en krans av lingonris och band ett rött band runt den och hängde upp på ytterdörren! Det måste väl ändå räknas som pyssel?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det finns en pysselfaktor här. Fint och juligt.

/Sara

Anonym sa...

din mor kommer snart ner till dej, och hon väntar sig att det är JUL i stugan.

Eva sa...

Ojojojoj! Jul i stugan? Då får jag ligga i, hehe!

Anonym sa...

Det får man nog kalla julpyssel =)
Men akta dig för klåfingriga personer. Jag hängde upp en fin krans på ytterdörren. Och det var bara våran som var borta... Plötsligt var den borta!!! Det sänker ju graden av pysselglädjen =(