tisdag 4 december 2007

Korv och konservatism

Jag brukar äta det mesta men har generellt svårt för billig korv som prins- och falukorv. I bekantskapskretsen verkar dock korv vara ett väldigt populärt måltidsalternativ. Fast ingen älskar älskar nog korv lika mycket som Tony Pettersson i Huddinge som i princip lever på korv som han sköljer ner med hallonsoda.

Tonys fru Maria berättar för Expressen:
"– När Tony flyttade från Kalmar till Stockholm var det besvärligt, för han ville bara äta korv från Kalmar, så hans mamma fick skicka korv till honom."

Undrar hur det är att leva med en så konservativ person?

5 kommentarer:

Hajcharlott sa...

Vadå?! Kroppkakorna ska komma från Nisses Chark - så är det bara! Mom brukar leverera i kylbag. ;0)

Eva sa...

Nisses chark???

Anonym sa...

Läser just nu "Den hemlige kocken" av Mats-Eric Nilsson. Ryyyyys! Ni anar inte vad det är i maten. Hoppas alla läser den. Har funderat på hur man startar en riksrörelse med mottot "Halvera reklamen". Dvs att man skall skicka reklam varannan vecka i stället för varje. Enkel idé faktiskt. Har ni några idéer?
Mona

Hajcharlott sa...

Har du missat dom från Nisses Chark? Finns att köpa på ICA i staan.

Anonym sa...

– Inte frukt. Det är klart att jag kan äta frukt, men det är sällan.
– Inte fisk. Jag kanske smakar en gång om året.
– Inte grönsaker, förutom rostad lök och lite isbergssallad i tunnbrödsrullen.
– Inte filmjölk eller yoghurt, det har jag inte ens smakat, säger Tony Pettersson.

Jag är mållös.