onsdag 26 december 2007

Knitty Graffiti

Jag har inte stickat på många år. Plågsamma minnen från skolslöjden gör att jag får ångest när jag närmar mig en garnbutik. Fast på senaste tiden har jag med förundran sett en mängd statyer och lyktstolpar i stan som fått fina "strumpor" av garn. Det är färgglatt och fint och kan pigga upp även de gråaste av dagar. Till och med jag längtar efter att plocka fram ett par stickor!

Stickkontakt kallar sig Stockholms gerillastickare som stickar för ett mjukare och varmare samhälle. Jag är normalt sett inget fan av graffiti eller klotter. Men det här känns så snällt och mysigt. Och gillar man det inte så behövs ingen klottersanerare, bara en sax.

1 kommentar:

Anonym sa...

Fint klotter!

Kan f ö bjuda på en raggningsreplik så här i jultider:
Voulez-vous crochet avec moi?

Betyder virka alltså,inget annat.
/Sara