måndag 27 augusti 2007

Sunkans Sunshine Band




I lördags firade vi att Sunkans kille fyller 50 inom kort. Festen ägde rum i koloniområdet Iris vid Brommaplan, som tydligen är med i en dokumentärserie som går i TV4+.

Sunkan och jag hade tränat in ett framträdande med våra kazooer. Under hela sommaren har vi repat så ofta vi kunnat, vilket försvårats av att hon har minst sagt oregelbundna arbetstider och normalt bor på en ö som endast passeras av båt ett par gånger om dagen.

Det var Sunkan som kom på att vi skulle köra Stevie Wonders Happy Birthday samt temat till Emil, ni vet "till snickerboa ränner jag när det är nåt jag gjort". Jag kläckte idén med In the navy (Village People). Vi hade även repat in en, för oss, ganska avancerad koreografi. Till Emillåten körde vi till exempel några folkdansinspirerade steg

Strax före framträdandet blev Sunkan nervös. Jag kände mig speedad men inte direkt orolig, i alla fall inte för att göra bort mig, för det gör jag ändå hela tiden. Showen gick bra, fast det blev lite si och så med dansstegen eftersom scenen var full med notställ.

Och ja, vi är lite knäppa. Jag har aldrig påstått nåt annat.


2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni är jättecoola!

Eva sa...

Das stimmt! Min dröm är en större orkester med kazooer, en damorkester givetvis, så att man kunde kör stämmor m.m.

Fast vi rockar ju som duo också!