tisdag 28 augusti 2007

80-talsvideor, hur tänkte de? (del 4)


1985 släppte italodiscogruppen Scotch sin lp Evolution. Min kompis som älskade den här genren köpte plattan och jag lät henne spela in den åt mig, lite tvekande så där. Min mor och minsta lillebror blev dock mycket förtjusta, och hade inte kassetten gått sönder efter x antal år så hade de säkert fortfarande susat omkring på vägarna i hemtrakten och lyssnat på Delirio Mind och de andra låtarna. Det är nåt larvigt men catchy över plattan.

Videon till Disco Band är kanske världens sämsta video genom tiderna. Jag vet inte vad som kan konkurrera med den här koreografin och handlingen som påminner om nåt som de "skojiga" killarna i klassen levererade på roliga timmen på mellanstadiet.

Ingredienser: sjukhussängar, spastiska rörelser, peruker.

Min reflektion: Det här tyder på dåligt självförtroende. De tyckte antagligen själva att de var enormt pinsamma. Man ser inga närbilder på deras ögon, vilket styrker min teori. Och vilka av de fyra är med i duon Scotch?

Kolla videon här!

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var väl meningen att man ska tycka att videon var jätteskojig. Beklämmande.