torsdag 9 augusti 2007

När tingen talar till en



Jag försöker tänka att jag bara ska köpa grejer när jag måste, annars skulle jag gå under i det vansinniga utbud som finns runt mig.

Det finns två kategorier av måsten. Den första är mindre skojig: När det ösregnar måste man ha ett paraply till exempel. Och när det är 20 grader kallt måste man i princip ha ett par vantar.

Den andra är desto roligare: Ibland ser jag saker som verkar tala till mig, som jag bara inte kan lämna där på butikshyllan för att de är som gjorda för mig och mina behov.

I lördags gick Sunkan och jag förbi Dona's shop på S:t Paulsgatan. Det är en helt vansinnig affär med Hello Kitty-prylar och andra kitschiga grejer med asiatiskt ursprung. Då fick Sunkan syn på den här väskan som tycktes ropa till henne:

- Snäääällla Sunkan! Ta hem mig! Jag vill vara hos dig!

Så nu bor väskan hos henne. Den kostade bara 159 kronor och praktisk var den också. Att hon redan har hur många väskor som helst spelade ingen roll. Det var ett "måste-moment".

3 kommentarer:

Anonym sa...

Väskan är ju fett gullig helt enkelt!!!/Diddi

Anonym sa...

Kan då hälsa att väskan trivs bram får hänga med på olika utflykter

Anonym sa...

Det kommer en ny Hello Kitty butik till Stockholm snart med enbart Hello Kitty saker.
Det finns redan en Community som är öppen och web shoppen öppnar snart.
www.kittyfan.se
www.kittyfan.se/forum