tisdag 3 februari 2009

Hur mycket ska man träna egentligen?

Det finns människor som arbetar med att räkna ut om människor ska få operationer. Som räknar på hur mycket kirurgi kommer att ge i utdelning i relation till personernas ålder, vikt och allmänna förutsättningar.

På samma sätt borde man kunna räkna ut hur mycket varje individ bör träna i relation till hur mycket han eller hon jobbar, hur mycket tid personen har och i vilket skick vederbörande är. Ger en timmes extra träning i veckan ökat välbefinnande eller bara ökad stress?

Själv funderar jag på hur mycket jag ska träna och vilka pass jag ska gå på under rådande omständigheter. I dag på pilatespasset frågade ledaren om någon sett Barack Obamas träningsschema. Han tränar tydligen varje dag utom söndagar, då man får anta att han som sig bör går till kyrkan som en anständig amerikan. "Inte konstigt att han ser ut som han gör" sa ledaren. Jag kan tala om hur jag skulle se ut om jag tränade kondition tre dagar i veckan och styrka övriga tre: Som nu, bara lite större.

Kolla hans träningsschema här!

Inga kommentarer: