måndag 2 februari 2009

Fixande och nya tjocksockar

I dag har jag fått mycket gjort, mest pappersexercis där jag är skeptisk till det eventuella framtida resultatet, men ändå. Solen har tittat fram en stund och jag har köpt nya "tjocksockar" på rea hos Sally Ann eftersom jag redan nött ut de förra. Ja, det är nog för att jag går väldigt mycket.

Sally Ann är Frälsningsarméns verksamhet för rättvis handel. Shoppen ligger på Hornsgatan på Södermalm i Stockholm och de säljer trevliga heminredningsprylar, väskor och andra småsaker. Syftet med försäljningen är att skapa nya arbetstillfällen i världens fattigaste länder, genom produktion av inrednings- och presentartiklar. Tillverkningen sker inom Frälsningsarméns internationella verksamhet, för närvarande i Bangladesh, Kenya och Peru. Butiker finns i Dhaka, Oslo och nu också i Stockholm.

Sally Ann är för övrigt ett nordamerikanskt slanguttryck för The Salvation Army.

1 kommentar:

Annika sa...

Hej Eva!

Gick det bra med AF kultur?