onsdag 25 februari 2009

Eva läser grundlagen

Det finns människor i min närhet som är oroliga för att jag ska skriva något taskigt om Den Stora Förlovningen här i bloggen. Det tänker jag inte. Alltför mycket har redan sagts av andra. Dessutom unnar jag alla människor kärlekslycka. Däremot tänkte jag ta tillfället i akt att läsa ur Sveriges grundlag, successionsordningen:

”Prins och prinsessa av det kungliga huset må ej gifta sig, med mindre regeringen på hemställan av Konungen därtill lämnat samtycke”

Och

”Sker det ändock, have han eller hon förverkat arvsrätt till riket för sig, barn och efterkommande”

Alla som tycker att det är schysst räcker upp en hand! Alla som tycker att det känns modernt räcker upp en hand! Alla som tycker att det är acceptabelt räcker upp en hand!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag sitter på min hand.

Förresten - jag gillar din vassa & roliga penna.
Jag lär återkomma hit.

Eva sa...

Tack! Ska läsa din blogg, den verkar bra!

Anonym sa...

oj oj, nu får vi försörja EN till, de dyraste socialmotagarna är kunga huset. Kan man gå ut ur det? och då får de som uppskattar detta så mycket ,betala.
bra va