tisdag 29 mars 2011

Strömavbrott och teknikstress


Det har varit strömavbrott här i dag. Jag hade gjort en ansökan så gott som färdig när det plötsligt blev helt svart i lägenheten och i hela kvarteret. Så jag gick ut på en promenad och betraktade alla affärer som hade dörrarna öppna för att släppa in det sista av eftermiddagsljuset. När jag kom hem hade strömmen kommit tillbaka. Men jag fick rekonstruera det mesta av min ansökan. Trist. Arbetssökandet är fullt av nya och otippade tidstjuvar, som om det inte vore nog med alla tjatiga formulär och felaktiga telefonnummer där ingen svarar.

Det är nästan så att jag vid det här laget längtar till ett samhälle där staten har hand om den enda jobbsökarinstansen med en enda webbplats och ett enda formulär som gäller alla jobb. Men bara nästan. Fråga mig nästa vecka så får vi se hur jag känner mig då.

(Är det förresten någon som har någon idé om hur jag kan motverka min plötsliga vurm för jordnötssmör? Jag köpte en burk förra veckan och börjar se slutet på den. Annars kan det ju gå år mellan gångerna jag ens tänker på jordnötssmör. Förmodligen fick jag idén efter att ha läst någon amerikansk sminkblogg, jänkarna har ju pb i allt. Kanske dags för ett glas rödvin och en macka nu?)

Inga kommentarer: