fredag 11 mars 2011

Ni som rekryterar, visa lite hyfs

När slutade arbetsgivare skicka thanks-but-no-thanks-vi-har-anställt-nån-annan-mejl till arbetssökande? Jag fick ett i december, och ett i början av februari, och ingen ska komma och inbilla mig att inga andra av de tjänster jag sökt sedan dess har tillsatts.

På över en månad har jag bara fått två livstecken från arbetsgivare. De var båda från små orter och de tackade för min ansökan i kortfattade mejl. Annars inte ett ljud. Ja, jag räknar inte automatiskt genererade meddelanden från datasystem, i den mån man numera ens får sådana.

Som arbetssökande vill man ju gärna kunna beta av punkterna på sin jobbsökarlista, sluta hoppas och gå vidare. Nu hamnar man i limbo i stället. Nä, skärpning alla ni som anställer. Visa dem som ansträngt sig för er skull lite hyfs och tacka åtminstone!

Inga kommentarer: