lördag 22 mars 2008

Kul med kör?

Jag har sett en trailer för ett tv-program som ger mig rysningar längs ryggraden, av välbehag alltså. Lite skäms jag, för det är ganska töntiga deltagare. Idol-Agnes, Lotta Engberg, Brolle Jr och Siw Malmkvist av i dag är inget jag diggar direkt. Men det är häftigt med stora körer. Jag talar förstås om Körslaget i TV4 som börjar den 29 mars. Håll med om att trailern är bra!

Undrar vilken låt jag skulle välja om jag själv fick leda en kör? Nu är ju det en högst hypotetisk fråga eftersom jag endast prickar tonerna i tre låtar: Sånt är livet, Leva livet och Sådan är kapitalismen. Och den sistnämnda skulle knappast bli populär i de breda lagren.

Nu har ju Markoolio "snott" min absoluta favvo Poison med Alice Cooper, en låt jag hade gjort en cover på om jag hade ett band.

Jag tror jag skulle ta den här. Och nää, det är ingen gammal favorit.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra trailer! Men jag är däremot helt osugen på att kolla på programmet. /Karin

Anonym sa...

Det finns inga "töntdeltagare" i mitt tycke och skippa "Idol"-tugget när det gäller Agnes. Hon är grym och jag hoppas det kommer att gå bra för henne. Hon förtjänar det.

Hajcharlott sa...

Jag vill sjunga i kör, men inte i någon religiös sådan. Det är kul att sjunga och det ska dessutom vara bra för problemmagar. Min kompis sjunger i Hellmans drengar och det vill jag med för dom sjunger jättebra låtar! Men då måste jag byta kön först, men män kan jag fortsätta att gilla... ;0) (Det är en manskör - man måste alltså inte vara gay för att vara med, men många är det.)

Hellmans drengar