torsdag 27 mars 2008

Ytterplagg tillverkas bara i tre färger

På sista tiden har jag varit sugen på att köpa en vårkappa i en glad färg, fast jag glömde ju bort att ytterplagg (skinnjackor borträknade) endast tillverkas i tre färger: Svart, dassig grå/beige och tomatröd.

Den sistnämnda varianten är till för "personer som vill toka till det lite", tänker nog de som tillverkar jackorna. Jag var inne på några affärer i dag efter jobbet, men fick ge upp letandet efter något i en annan färg. Så jag får nog hålla mig till min gamla svarta trenchcoat i vår.

2 kommentarer:

Hajcharlott sa...

Kolla in Odd Molly. Underbara gröna jackor/kappor!!! (Det finns mörkblå oxå, om man är den typen.) Själv investerade jag i en röd grandma coat som man kan ha som jacka när det är lite varmare ute.

Eva sa...

Jag vet precis vilka du menar! Jag har spanat in dem på nätet, men ETC-butiken på hörnet har bara tagit in dem i grått...