söndag 30 mars 2008

Sänkt av Barbapapa?

I dag har jag haft ruggig migrän men lyckades till slut släpa mig till apoteket för att köpa värktabletter som jag senare intog tillsammans med en betablockerare, för jag hade hjärtklappning också. Inte vet jag, men jag kanske beror min sviktande hälsa på gårdagens intensiva Barbapapa-spelande? Man slår med tärning och går runt på en spelplan och plockar skräp. Jag plockade en väldans massa skräp till de femåriga medspelarnas förtret. Så jag vann, men det kanske bara var nybörjartur?

Kommer ni förresten ihåg tavlorna med Barbapapa som man gjorde själv på 1970-talet genom att klistra filtbitar på en större tygbit? Jag tror att man köpte "byggsatsen" hos Panduro hobby.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ooooo! Vi hade en likadan. Undrar var den är nu? /pernilla