tisdag 22 juli 2008

Snart dags att lassa in kakor

I morgon ska jag på kakbuffé på Taxinge slott. Någon som har tips om vad jag ska välja? Strategi?

Fast egentligen borde jag väl inte köpa något alls där. Nyss, när jag var på kemtvätten, frågade gubben som har inrättningen om jag har en bäbis i magen. Och vad svarar man då? "Nä, det är Gammelsmurfen som byggt ett bo där inne!" Eller "Nä, jag är faktiskt skendräktig!"

Tyvärr blir det nästan alltid standardkommentaren "Nä, jag är bara tjock". Och den är ju inte bra, för då blir det jag som får stå där med skammen

Ett litet tips till alla tanter och gubbar som bara måste klappa mig på magen och fråga om det "är en liten därinne": En sådan fråga är ingen isbrytare, snarare blir relationen väldigt frostig, en smärre istid.

Nåja, det var första gången den här sommaren. Ett hyggligt facit. Och jag hade ju kunnat ha en jättelik röv i stället. Det hade inte heller varit så roligt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååååhh... jag vill också gå på kakbuffé.