fredag 18 juli 2008

Körsbärskvistar på tröja

Av en slump hittade jag den här och andra coola kläder med grenverksmönster i en tidning. Snyggt, va? Det jag undrar är om de här tröjorna är tillräckligt varma för att ha som jackor eller tillräckligt svala för att ha inomhus på den sk vintern. Det har ju inte direkt varit någon kyla att tala om i Stockholmsområdet det senaste året, och mina stickade tröjor har legat oanvända. Och jag köper bara kläder som jag avser att ha på mig ofta. Nåja, morsan och farsan får kolla upp det här när de besöker Noliamässan i Piteå.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Hmm.. Detta såg mycket intressant ut!

Hajcharlott sa...

Fantastiskt fina! Får kolla in dom på hantverksmässan i Göteborg. Häromdagen hittade jag även en läcker asymmetrisk fleecehoodie från Tierra i en pigg färg som jag blev sugen på...

Eva sa...

Fleecehoodie i pigg färg? Intressant. Själv kan jag tyvärr inte bära plagg med huva. Det ser ut som om jag har pyjamas på mig. OBS! Ingen överdrift.

Anonym sa...

Jättesnygga!!! Finns ju faktiskt i proggaffären Öster om Ån i Uppsala. :) Måste kolla in dem. Antar att de är svindyra, jag hittade inga prisuppgifter på sajten. Eftersom jag är så frusen av mig passar ett sånt här plagg säkert för inomhusbruk för mig. /Karin

Hajcharlott sa...

Jag köpte faktiskt den beiga och svarta varianten i lång modell med struthuva. Apsnygg helt enkelt!

Eva sa...

Hur bedömer du värmen i dem? För varma för att ha inomhus och för tunna för att ha som vinterjacka? Typ "övergångskläder" under vår och höst??

Hajcharlott sa...

Perfekt inomhus på vintern för frusen göteborgare. Kan funka ett tag ute på hösten, men den är inte jättetjock.