onsdag 16 juli 2008

Lugnet i de norrländska skogarna

Det finns för- och nackdelar med det mesta.

I Stockholm finns utbudet och möjligheterna. Men också hetsen.

I Norrland finns lugnet och stillheten. Men också tristessen.

Jag hade det bra under min resa till Norrland, men myggorna fick sig ett rejält skrovmål under mina skogspromenader, detta trots att jag i stort sett impregnerat mig med myggmedel. Surrade inte myggorna mer förr? Eller är det jag som hör sämre?

(Bilden föreställer mina föräldrars hund Cato i skogen i Ursviken utanför Skellefteå)

3 kommentarer:

Anonym sa...

inget går upp mot Norrland, luften är helt underbar, men myggen är så klart ett minus.
svampplockare

Eva sa...

Ja, de norrländska skogarna är verkligen härliga. Det är otroligt avkopplande att gå i skogen, även om jag hela tiden är lite skraj för ormar.

Anonym sa...

ja det var en jättefin bild av skogen vi gick i, för att inte tala om den underbara hunden, vi har lite orm här uppe, har alldrig sett någon sen vi flyttade från S Sunnanå, men ni har fästingar som ibland har borrelia och TBE , stor artikel i Aftonbladet i dag ,om hur farligt det kan bli.
mamma
vilken trevlig helg vi hade tillsammans