fredag 25 juli 2008

Skänk kläder till Klaragården

Less is more brukar det ju heta, och det tog jag fasta på när jag häromdagen rensade mina garderober. Jag har inte jättejättemycket kläder och grejer, men tillräckligt mycket för att fylla tre stora kassar med sådant som jag inte haft på väldigt länge eller inte kan tänka mig att ha på mig igen.

De tre kassarna tog jag i dag med mig till Klaragården, Stadsmissionens dagverksamhet för hemlösa kvinnor. Klaragården ligger supercentralt i Stockholm, på Klara Västra Kyrkogata. Därför är det väldigt enkelt att åka dit och lämna sina hela och rena kläder. De hemlösa kvinnorna och personalen blir glada, för det råder brist på kläder just nu. Och jag känner mig glad för att jag har rensat garderoberna och skänkt till någon som behöver kläder.

Har du kläder och väskor som du inte använder? Lämna dem snarast till Klaragården om du bor i Stockholm.

1 kommentar:

Anonym sa...

du verkar vara en snäll och medkännande person.