lördag 9 augusti 2008

Begagnade blommor

Affärer för begagnade kläder är inte min grej. Second hand-kläder, ooops vintage ska det ju heta nu för tiden, är små och det är inte jag. Ibland luktar de illa. Och ofta är de bara konstiga. Varför ska man betala dyrt för att ha på sig baddräkter i frotté, blommiga klänningar från 1980-talet och polyesterblusar som tanter hade på sig för mer än 30 år sedan?

Okej, ytterplagg har jag flera gånger fyndat begagnat. En begagnad skinnjacka kan vara väldigt snygg. Och det verkar betydligt lättare att hitta kläder för killar. T har med framgång köpt flera skjortor på Beyond retro på Åsögatan.

Att shoppa begagnade plantor på Vintage Plant Shop tilltalar mig dock. (Förutsatt att det är billigt, det vet jag inte än) Kanske har de plantor som inte är moderna i dag men som ändå är tilltalande?

Inga kommentarer: