lördag 24 maj 2008

Vår minisemester

Jo, som sagt, T och jag åkte på en minisemester i går. Efter en intensiv men bra vår kände vi att vi behövde komma bort. Men varför just Linköping?

Jo, att åka ut i skärgården verkade som ett väldigt stort projekt, många av de skärgårdsbåtar som faktiskt går så här års, och går trots strejken, utgår från avlägsna ställen, och går de från Strömkajen går de till öar där den främsta underhållningen tycks bestå i ett Konsum som precis öppnat för säsongen eller liknande. Jag såg mig själv framför mig, i hällregnet, ätande en inplastad macka eller en varmkorv och insåg att det inte var nåt alternativ. Och Åland har vi varit på många gånger. Vi skulle inte heller kunna stanna där mer än en dag utan att skaffa kattvakt.

Och då tänkte jag att jag inte varit i Sveriges femte största stad sedan jag höll några kurser där på sent 90-tal.

Inga kommentarer: