torsdag 29 maj 2008

Riktig mat till riktiga kvinnor

T är på en jobbpub och jag håller på med tvätten, fast det går långsamt på grund av mina ryggsmärtor. Jag kollade i kylen och konstaterade fnissigt att jag, rent teoretiskt förstås, skulle kunna laga Renee Zellwegers favoritmat: spenatomelett på äggvitor. Jag säger bara: Ljug lagom, Renee! Riktiga kvinnor behöver riktig mat, inget larv! Sådan mat funkar bra när man är sjuk, inte annars.

I stället svängde jag in på Hemköp och köpte en tonfiskkotlett som nu ligger och gosar till sig i kylen med lite fisksås och pressad lime. Jag brukar inte fundera så mycket över matpriser, men har inte tonfisk blivit dyrt på sistone?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hm. Låter som att Renee är en sådan där person som äter en halv banan när de är sugna "på något riktigt sött".

/Sara

Eva sa...

Precis. Och som noga betonar att de inte tycker om grädde.

Renee ser konstig ut dessutom.