lördag 10 maj 2008

Slut på glass med körsbär och mörk choklad



Vilken glass är det som Ben & Jerry slutat sälja i Sverige, undrar nitro2k01 apropå ett inlägg jag publicerade häromdagen. Det rör sig om Cherry Garcia, en fantastisk vaniljglass med bitar av mörk choklad och körsbär. Det är också deras bästsäljande glass, fast kanske inte i Sverige och Storbritannien då...

1 Cherry Garcia® Ice Cream
2 Chocolate Chip Cookie Dough Ice Cream
3 Chocolate Fudge Brownie™ Ice Cream
4 Chunky Monkey® Ice Cream
5 Half Baked™ Ice Cream
6 Phish Food® Ice Cream
7 New York Super Fudge Chunk® Ice Cream
8 Coffee Heath Bar Crunch® Ice Cream
9 Cherry Garcia® Low Fat Frozen Yogurt
10 Peanut Butter Cup™ Ice Cream

Det är upprörande! Cherry Garcia måste komma tillbaka! Jag tycker även att de kunde introducera varianten Chubby Hubby i Sverige, mest för namnets skull.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Har aldrig smakat Cherry Garcia, men den är nog god. Min favorit är ju Peace of Cake. Mmmmmm....
Måste ju säga att jag älskar deras sajt.... Hoppas att t.ex. Strawberry Banana kommer till Sverige för den verkar ju himla god.

Anonym sa...

Bohemian raspberry är mums. vaniljglass med brownies och hallonsylt./pernilla

Eva sa...

Jag gillar den också. Men skulle man inte kunna göra en egen variant med vaniljglass, hallonsylt och smulad sockerkaka med chokladsmak?