torsdag 14 februari 2008

Nissan är död

Min bil, en vit Nissan Sunny med soltak, årsmodell 1990, har lämnat jordelivet för de sälla jaktmarkerna i dag. Det skedde med hjälp av en bärgningsbil som tog den till skroten. Nissan stals i går och vi hittade den på en parkeringsplats. Den som stulit den hade fixat med den, och bland annat målat över rostfläckar. Men sedan krockade vederbörande med den och dumpade den utanför en nedlagd Konsumbutik.

Bilen har varit en riktig trotjänare och vi har rest långt tillsammans och gjort mycket kul. Jag köpte den 2004 och betalade 5500. Då ingick vinterdäck.

Adjö, Nissan. Vila i frid.

(Bilden föreställer en reklamskylt vid Liljeholmsbron. Det är Sunkans kille Adrian som tagit den)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blir det en ny bil nu? /Karin

Eva sa...

Nej, inte i första taget. Vi har inte behövt den på flera månader. Sist var i december när vi skulle åka till dig. (Den gången vi hade inbrott)

nitro2k01 sa...

Den där skylten ser ju jag ibland när jag går förbi där! Men nu är den borttagen, vad jag minns.