fredag 22 februari 2008

Mer konstig dans

Dansvideon med Donna Summer väcker väldigt olika reaktioner. Själv skrattade jag nästan så att jag kissade på mig, och det gjorde även de flesta av mina (företrädesvis kvinnliga) kompisar.

Sedan visade jag den för en 56-årig man. Han smålog.

I dag visade jag den för en 62-årig man. Han såg den, fnissade vid ett tillfälle och utbrast sedan: Men när kommer det roliga då? Jag trodde ju att det skulle hända något!

När T såg videon skrattade han visserligen, men menade att det var så på den tiden, alltså på 1970-talet. Och när jag tänker efter uppträdde fenomenet med att alla artister ska dansa som aerobicsgalningar med full styrka först i början av 1990-talet. Madonna var ju lite före sin tid, men annars var dansen halvkass på många håll.

Kolla på den här videon med Sister Sledge till exempel: He's the Greatest Dancer

Tjejerna i gruppen tycks vilja dansa så att den anorektiska medlemmen inte syns.

Ja, faktum är att inte ens Michael Jackson dansade särskilt bra så sent som på 1980-talet. Spana in benföringen i videon Rock With You. Killen liksom lyfter fötterna på ett konstigt sätt. Ännu konstigare är att man valt att zooma in fenomenet.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Men grabben ser ju normal ut i alla fall...

Anonym sa...

Jag tycker att dålig dans tillför en viss charm som man kan sakna i dagens muskvideor. Eller också blev jag helt förtrollad av de blingiga stövlarna. Shiny... Pretty... me want.../pernilla

Eva sa...

Ja, jag håller med! I dag måste allt vara så inihelvete perfekt, dyrt och välproducerat på bekostnad av personlighet och charm.