fredag 8 februari 2008

80-talet på skärmen

Min kompis Katarina sitter och kollar på gamla 80-talsvideor på Youtube hela dagarna, eller i alla fall varje gång hon får en stund över. Bra eller dåligt, det spelar ingen roll tycks det, så länge det är musik från vår tonårstid. Hon har till och med suttit och glott på videor med tvillingduon Bros, och då har man väl ändå sjunkit lågt?

Själv kollar jag mest på Bronski Beat, just nu. Smalltown Boy är en låt som fångar mycket av mitt 80-tal perfekt. Vemodet, tristessen och längtan efter något större.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Det gör jag med...kollar på gamla 80-tals videos på Youtube varje dag. Och kvaliteten är inte det viktigaste precis...Häromdagen såg jag t ex den här gamla godingen:
http://www.youtube.com/watch?v=fVisnPxUU50

Gjorde de nånsin mer än den här låten?

Anonym sa...

Men OK - ovanstående låt är ändå helt OK. Den här videon som jag kollade på igår däremot...
http://www.youtube.com/watch?v=wlZeBTJKSZs

I samma nivå som Bros va?

Anonym sa...

Youtube är ju en favoritsida.. Där kan man hitta mycket smått och gott!!!

Anonym sa...

Är det sådant här som man hittar i kategorin skäms-videos? Alltså man gillar dem fast kanske inte helt öppet. Jag smygdiggar i alla fall Mel & Kim.

/Sara

Eva sa...

Jag älskade Indochine! Snygga killar, bra musik!