måndag 25 februari 2008

Jämför aldrig, tävla aldrig

Häromdagen gick jag på ett bodypumppass på gymmet. Det var några veckor sedan jag körde just det passet så jag kände mig inte så stark, men jag kände mig hyfsat smal.
Ja, ända tills Hon gled in, den tjusiga programledaren från tv. Hon ställde sig bredvid mig och jag kunde konstatera att hon är nästan lika lång som jag fast mycket smalare och med mycket längre ben. Tjusiga träningskläder hade hon också.

Sedan gick hon och köpte en flaska vatten. När hon öppnade den sprutade en massa vatten över min bräda, och hon utropade ”Förlåt, förlåt, fick du vatten på dig? Jag ska genast torka upp det här!”

Strax därpå började passet och hon lyfte upp sin skivstång. Det var bara att konstatera att hon är stark också.

Känd, snygg, smal, välklädd, trevlig och stark. Vissa har allt. Men jag säger som Karl Lagerfeld: Never compare, never compete. För jag är också bra på många sätt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vem är det? /Karin