torsdag 15 november 2007

"Shoppingvagn fortfarande försvunnen"

Apropå ickenyheter som jag skrivit mycket om på sistone så finns ju de här notiserna ur Ö-viks allehanda:

Shoppingvagn stals på Konsum
En dam som skulle handla på Konsum Extra i Hörnett blev bestulen på sin shoppingvagn. Kvinnan hade ställt den innanför dörren i butiken, men när hon skulle packa ner varorna i vagnen var den borta."

Och så den rafflande uppföljaren:

Shoppingvagn fortfarande försvunnen
"Den shoppingvagn som stals från Konsum Extra i Hörnett den 26 januari är fortfarande försvunnen. Anna Lisa Högdahl berättar nu själv om händelsen.

– Som tur var hade jag inget värdefullt i vagnen utan tjuven fick bara med sig vagnen, säger hon.

Händelsen är polisanmäld och Anna Lisa har även annonserat i lokaltidningen efter vagnen.

– Jag är förvånad över hur snabbt det gick, säger hon. Jag ställde ifrån mig vagnen innan kassorna och kan inte varit inne mer än 30-45 minuter.

Anna Lisa har kontaktat polisen och velat kontrollera matbutikens övervakningskameror utan resultat."

Inga kommentarer: