onsdag 21 november 2007

Bilder från gårdagens plastikoperation




Bedövningssprutan gjorde väldigt ont. När jag jämrade mig sa doktorn:
"Åja, så ont gör det väl inte. Du är långt ifrån den första som fått lokalbedövning!"

Sedan knipsade han bort födelsemärket och brände bort ytliga blodkärl med laser så att det började lukta bränt, ungefär som när man satt och eldade hårstrån i stearinljus i lågstadiet medan fröken läste ur en bok.

Efteråt fördes födelsemärket, en del av mig, bort i en glastub och ska nu analyseras.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det ska bli spännande att se dig utan födelsmärket. Jag har ju sett den som en mousche på dig - en effekt mot din vita hy. Fast jag inser ju att jag borde ta bort några av mina födelsemärken som jag har på ryggen, massören på jobbet har varit på mig om detta.

Eva sa...

Jag gillade mitt födelsemärke så länge det var runt, men det hade börjat växa, och min doktor gav mig ett nummer till Sophiahemmet så det var bara att tuta och köra! Det värsta är att jag inte får tvätta håret...

Anonym sa...

Då förstår jag. Bra att du tog bort det om det hade börjat växa. Hur länge tar det innan det läkt, alltså tills du får tvätta håret?

Anonym sa...

Ja den har varit effektfull, fast formförändringar måste man ju se upp med har jag förstått.