måndag 6 augusti 2007

En trend?

Under en tid fascinerades jag och äcklades av att någon i mitt hus fann det intressant eller möjligen roande att gnugga sin panna mot hisspegeln. Antagligen var det samma person som gick över till att kleta annan gegga på spegeln när det blev för enahanda.

Och nu har jag sett att det finns någon eller några som ägnar sig åt samma sak i en av hissarna på jobbet.

Tydligen är intresset för att smeta ut kroppsvätskor på speglar utbrett, det vittnar det här inlägget i den roliga bloggen Arga lappen om.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Klart man har sett det, även hemma! Men då i knähöjd. Twinsen hade nyss varit på besök...

Eva sa...

Ja, fast twinsen är små, så dem kan man känna förståelse för. Medelåldern på mitt jobb är 48,5. Det är svårt att förstå vem som har gjort det där.

Karin sa...

I mitt hus (jag är nyinflyttad) sitter det en lapp uppe i trapphuset där det står ungefär så här: "Du som har spillt russin i trappen, var vänlig och städa efter dig!" Russinen är nu uttrampade litet överallt...