torsdag 16 augusti 2007

80-talsvideor, hur tänkte de? (del 2)


Ibland kan man se saker som är ganska dåliga, men som ändå känns lockande. Jag såg inte filmen G förrän 1997, och tyckte då att den var usel fast fascinerande. Lite så är det med videon till The safety dance, en låt från 1982.

Videon innehåller ett intressant fenomen som försvann med 1980-talet: en sorts glad framåtspringande dans med vevande armar.

Ingredienser: dvärgar, lantlig miljö, festivalkänsla, folklig dans och tuppmasker.

Min reflektion: De måste ha haft många polare, för det är väldigt många människor med i videon.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Kommer verkligen ihåg att jag gillade låten, men retade mig på videon redan när det begav sig.

Anonym sa...

När jag var 13 år var det här den bästa låt jag nånsin hört. Och jag fick rysningar av vällust när jag såg videon på TV. Jag får fortfarande rysningar av videon, men numera av en annan anledning...