söndag 15 juli 2007

Bigfoot, c'est moi!

I morgon, den 16 juli, startar rean på Frövi skor. Det är en affär i Gamla stan som säljer dyra kvalitetsskor som passar oss med stora eller problematiska fötter. Många av skorna passar även till fotbäddar, ett nyare och finare namn på hålfotsinlägg.

Ett ögonblick tänker jag att det vore en bra idé att gå dit, men sedan minns jag förra årets rea. Två gånger gick jag dit, båda gångerna utan att ens nå fram till hyllan med min storlek, och jag tränar ändå boxning. Jag har aldrig förstått att det finns så många kvinnor i 70-årsåldern som är över 190 cm långa! Och samlade på Frövi skor dessutom, kanske nåt för Guinnes rekordbok?

Vid mitt första reabesök blockerade en jättetant vägen med en dra-maten-väska, andra gången var det en dam med rullator som slutligen stoppade min framfart.

I september, efter rean, tog jag mig slutligen dit, väntade i en halvtimme på hjälp av en expedit och pröjsade 1500 för ett par nästan snygga skor i storlek 43.

Det är inte lätt att ha stora fötter, men man står ganska stadigt i alla fall.

1 kommentar:

S sa...

Är inte du på resande fot (usch no pun intended) rätt ofta? I storstäder lär de finas välsorterade skoaffärer. Min pappa hittade ett ställe i Paris där de till och med hade pumps i hans storlek. Och då talar vi ändå 51-52.
Sara