fredag 30 april 2010

Konstlat och jobbigt


Shakira - She Wolf - MyVideo
Det finns en hel del av dagens populärkulturella fenomen som jag inte begriper alls. Kanske beror det på min höga ålder. Eller att jag inte tillhör målgruppen.

Men allvarligt, första gången jag såg den här videon trodde jag att det var ett skämt. Det här kan väl ändå inte anses bra? Alla rörelser ser väldigt jobbiga och konstlade ut. Jag har svårt att förstå att det här ska vara häftigt eller kittlande. Och när hon shejkar omkring på taket på slutet skrattar jag högt. Gå på valfritt danspass på närmaste gym och du hittar ett dussintal tjejer som dansar bättre.

Låten är inte heller något vidare. Så upplys mig! Varför är detta populärt?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tja, vem vet... Men de fick dig att sprida det vidare och det var nog målet.

Björn sa...

Det hemska är att Shakira är nästan ett år äldre än mig. Känns som om hon vill vara 19 men är 33.

Eva sa...

Mick Jagger fyller 67 i sommar men beter sig som max 22. :-)