torsdag 22 april 2010

Delvis kul i kön

Jag har tillbringat sammanlagt tio timmar i kön utanför Air Frances kontor i Paris de senaste dagarna. Ok, jag kanske inte stod där hela tiden, T och jag bytte av varandra och turades om att gå och köpa kaffe ibland, men ändå. Det är mycket tid.

Det positiva var att stämningen var god i kön. Förutom i lördags, då polisen kom dit och folk enligt ryktet slogs längst fram i kön, var det riktigt hemtrevligt och vi gjorde några nya bekantskaper. Bland annat kunde vi passera stora delar av kön i måndags eftersom vi kände igen en gubbe från tidigare köande och kunde stå med honom.

Denna gubbe blev senare intervjuad av fransk tv, och jag fick verkligen behärska mig för att inte vinka eller räcka ut tungan mot reportern.

Här är en video med en snubbe som på grund av alkohol inte kunde behärska sig:

Inga kommentarer: