söndag 2 maj 2010

Var ställena bättre förr?

Det är antagligen en snobbig innerstadsåsikt, men jag tycker att Stockholm blivit tråkigt de senaste åren. Man hittar betydligt roligare barer och fik i de flesta storstäder i Europa. Och handen på hjärtat, när läste du om en riktigt cool nyöppnad restaurang i Stockholm senast? Kanske handlar det om att jag ständigt rör mig inom en viss stadsdel och har en begränsad budget. Men allt som öppnar här är restauranger som visserligen funkar utmärkt för en middag en onsdagkväll men som inte har någon tydlig profil.

Jaja, nu ska jag skluta klaga. Det finns ställen med stil. Tehuset Chaikhana i Gamla stan till exempel. Utmärkt te och fantastiska bakverk. Dyrt men prisvärt.

Andra ställen som jag gärna tar med folk till är Vampire Lounge, baren med vampyrtema och de godaste drinkarna, Restaurang Berlin, ett liten men mysigt hak, och Bröderna Olsson, vitlöksrestaurangen som håller stilen sedan 1980-talet.

Jaja, ni som har tips på bra och roliga ställen, hör gärna av er!

Inga kommentarer: